
چرا اینستاگرام؟
بدون شک اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی در دنیا و به ویژه ایران می باشد. با توجه به فیلترینگ تلگرام و مشکلات آن محبوبیت اینستاگرام افزایش یافته است. طبیعیست که هر جا مخاطب زیادی دارد بهترین مکان برای تبلیغات و یا راه اندازی کسب و کار می باشد.
مهمترین المان در کسب و کار اینستاگرامی داشتن فالوور است که در اینجا ما به شما 10 روش برتر آن را میگوییم. البته فالوور واقعی و آنهایی که علاقهمند به کسب و کار شما هستند، امروزه روش های بسیار زیادی برای افزایش فالوور فیک می باشد از جمله خرید فالوور و یا استفاده از ربات های جذب فالوور که به هیچ عنوان پیش نهاد نمیشود.
در این مطلب ما میخواهیم در مورد 10 روش برتر برای جذب فالوور واقعی گفت و گو کنیم.
چرا نباید فالوور فیک بخریم؟
خیلی ها بر این باورند که با خرید فالوورهای فیک یک شبه در اینستاگرام می توانند اعتبار بالایی کسب کنند و پیج های زیادی را می توان دید که با داشتن چندین کا فالوور تعداد لایک های بسیار کمی دارند، در بدترین حالت نسبت لایک به فالوور 10% میباشد به طور مثال اگر یک پیج 100k فالوور داشته باشد حداقل باید 10 هزار لایک داشته باشد، که خیلی از پیج های کسب و کارهای اینستاگرامی را می توان دید که این نسبت را اصلا ندارند که واقعا این امر باعث بی اعتباری پیج و بی اعتمادی برای مخاطبین می شود و نتیجه عکس می دهد. به همین دلیل ما اصلا این روش ها را پیشنهاد نی میکنیم.
1- داشتن پروفایل جذاب
پروفایل اینستاگرامتان دقیقا مثل ویترین مغازه عمل می کند، و باید به اولین چیزی که توجه داشت طراحی یک پروفایل جذاب است تا مشتری ها را جذب پیج خود کنید. اینستاگرام یک اپلیکیشن تصویری به حساب می آید و پیج شما باید از ابتدا دارای جذابیت بصری برای مخاطبین خود باشد.
شما می توانید با اتخاب یک عکس خوب و مناسب برای پروفایل و نوشتن متن خوب برای بیو پروفایل خود را جذاب کنید.
2- استفاده از هشتگ #
یکی از بهترین روش ها برای بشتر دیده شدن پست های اینستاگرام استفاده از هشتگ می باشد. استفاده درست و صحیح از هشتگ ها میتواند به کسب و کار شما کمک بسیاری کند و شما باید لیستی از هشتگ هایی که به کسب و کار شما مرتبت است را پیدا کنید و از آن در پست های خود استفاده نمایید.
با توجه به قابلیت جدید اینستاگرام که کاربران میتوانند هشتگ های مورد نظرشان را فالوو کنند و آنها را پیگیری نمایند اهمیت استفاده از هشتگ را بسیار بالا برده است.
3- با پیج هایی که در حوزه شما فعالیت دارن تعامل کنید
یکی از سودمندترین و پر بازده ترین کارهایی که می توانید در اینستا گرامتان انجام دهید تعامل کردن با پیج های هم حوزه کسب و کارتان می باشد.
وقتی شما کمی در اینستاگرام فعالیت کنید به خوبی پیج های هم حوزه خودتان را پیدا می کنید و باید آنها را در ابتدا فالوو کنید، از طریق دایرکت با آنها ارتباط بر قرار کنید و با آنها در تماس باشید.
شما باید با این پیج ها تبادل تبلیغات کنید که این امر هدفمندترین راه برای گسترش کسب و کارتان در اینستاگرام میباشد و علاوه بر این زمانی که این تعامل را به وجود بیاورید شانس این را دارید کهدر لیست Suggestion آنها هم قرار بگیرید که این امر هم باعث رشت فالوورهای شما می شود.
4- راه اندازی مسابقات اینستاگرامی
امروزه یکی از بهترین روش های افزایش فالوور برگزاری مسابقه اینستاگرامی می باشد و بسیاری از پیج های خوب در اینستاگرام این کار را به خوبی انجام میدهند.
سعی کنید مسابقه خود را جذاب و خلاقانه طراحی کنید و هدیه مسابقه هرچه قدر با ارزش تر باشد مخاطبان بیشتری را به شرکت در مسابقه خود ترغیب می کنید. مسابقات زیادی با عنوان ها و جوایز مختلفی طراحی و اجرا کنید اما به یاد داشته باشید که مهمترین قسمت در اجرای مسابقه این است که شما باید از مخاطبین خود بخواهید حتما برای شرکت در مسابقه چند نفر از دوستان خود را به مسابقه دعوت کنند و یا از آن ها بخواهید که پیج شما را فالوو کنند.
5- از وبسایت خود برای افزایش فالوور استفاده کنید
اگر شما به صورت حرفه ای در بخش اینترنت مارکتینگ مشغول هستید قطعا دارای یک وبسایت می باشید.
وبسایت شما هر روزه بازدیدکنندگانی دارد که علاقه مند به کسب و کار شما هستند و شما می توانید با ایجاد بنری در وبسایتتان آنها را به اینستاگرام خود دعوت کنید. بنر اینستاگرامتام را زیر تمام مقالات و پست های خود در سایت خود قرار دهید تا شانس فالوو شدن پیج اینستاگرامتان بیشتر از قبل شود.
حتما در قسمت تماس با ما و یا درباره ما آدرس اینستاگرام خود را بنویسید، اگر شما با مخاطبین سایت خود از طریق ایمیل (خبر نامه ایمیلی) در ارتباط هستید حتما از این طریق هم آنها را دعوت به پیج اینستاگرامتان کنید.
6- تصاویر خوب و با کیفیت آپلود کنید
ماهیت اینستاگرام به اشتراک گذاری عکس و فیلم بوده و است. هیچ چیز به اندازه عکس و فیلم با کیفیت و پر محتوا به جذب فالوور نمی تواند کمک کند.
اگر شما تمام اصول دیگر را به خوبی رعایت کنید اما از تصاویر نا مطلوب استفاده کنید میتوان گفت انگار هیچ کاری نکرده اید.
اینستاگرام همان طور که قبل هم گفته ایم یک اپلیکیشن تصویر محور است و تمام کیفیت پیج شما بستگی به عکس ها و فیلم هایی دارد که در آن منتشر میکنید پس در انتخاب عکس ها یا فیلم هایتان بسیار حساسیت به خرج دهید.
7- از مخاطبین خود بخواهید نظرات خود را عنوان کنند
از فالوورهای خود بخاهید نظرات خودشان را عنوان کنند، آنها عاشق نظر دادن هستند.
پست هایی طراحی کنید که از مخاطبین خود بخواهید در مورد X نظرات خودشان را عنوان کنند. این کار به شما کمک می کند که افراد بسیار زیادی در پیج شما آمده و فعالتی انجام دهند، این تعامل بین شما و فالوورهایتان باعث می شود پست شما در اکسپلور یا همان قسمت جست وجوی اینستاگرام قرار بگیرید و افراد بسیار زیادی پست شما را ببینند و برای نظر دادن به پیج شما بیایند.
8- کارتان پایدار و همیشگی باشد
شما باید در کارتان پایدار باشید و آپلود کردن مطالب را هر روز انجام دهید، ابتدا شما باید دلیل پست هایی که آپلود میکنید را دانسته و بدانید برای چه هدفی شما پست هایتان را به اشتراک میگذارید این به شما کمک میکند تا متوجه شوید فالوورهای شما از پیج اینستاگرامیتان چه انتظاراتی داردند.
وقتی شخصی شما را فالوو میکند یعنی دوست دارد در زمینه فعالیتی شما هر روز یک یا چند مطلب جدید ببیند پس به آنها باید احترام گذاشت و کارتان باید به صورت مدام و مستمر انجام شود و از ارسال پست های مداوم نترسید زیرا باعث تعامل بیشتر شما با مخاطبین خواهد شد.
9- از استوری استفاده کنید
برای بالا رفتن لایک ها یا کانت ها از استوری استفاده کنید، پست های جدیدتان را استوری کرده و فالوورهایتان را دعوت به دیدن آن پست کنید.
بسیاری از کاربران در اینستاگرام فقط استوریها را نگاه میکنند و وقت دیدن به پست ها را ندارن سعی کنید با جملاتی فالوورهایتان کنجکاو کرده و از آنجا به پست مربوطه هدایت کنید.
همچنین اینستاگرام قابلیت های جدیدی در قسمت استوری قرار داده که شما میتوانید از کاربران سوال کنید با نظرسنجی کنید این کار ها به تعامل هر چه بیشتر بین شما و فالوورهایتان کمک میکند
10-رفتار فالوورهایتان را تحلیل کنید
چه وبسایت داشته باشید چه اینستاگرام یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید به یاد داشته باشید تحلیل رفتار مخاطبین می باشد که این امر باعث پیشرفت کیفیت در کار شما می شود. با تحلیل کردن رفتار مخاطبین شما متوجه می شوید آنها به چه چیزی بیشتر علاقه مند هستند و بیشتر چه چیزی را دنبای می کنند.
اینستاگرام ابزاری به اسم Insight در اختیار پیج های تجاری قرار داده است که با استفاده از آن می توان به راحتی متوجه شد فالوورهای شما به به کدام یک از پست های شما علاقه بیشتری دارند، و شما با تحلیل آن در یک بازی زمانی می توانید رفته رفته پیج خود را با کیفیت تر بسازید و پیج جذاب تری برای مخاطبین کسب و کار خود داشتع باشید.